بازی بازوی تربیت

کودک تا پایان هفت سالگی با بازی تربیت می شود
مشخصات بلاگ
بازی بازوی تربیت

چگونه بازی کردن امروز فرزندانمان
چگونه زندگی کردن فردای انان را تعیین می کند
اگر کودکانمان را از بازی محروم کنیم انان را از زندگی محروم کرده ایم

بازی ابلون

🏵بازی ابلون

📝 معرفی بازی ابلون

🔸تعداد بازیکن: 2 نفر
 
🔹رده سنی : ۸ سال به بالا
 
🔴 هدف بازی : در این بازی هدف این است که مهره های حریف را طبق قوائد حرکت مهره ها ، به لبه های صفحه و بیرون راند؛ که البته نیازمند دقت و توجه فراوان است.
 
🔵 آموزش های بازی: رقابت فکری * آموزش حل مساله * افزایش هوش و تمرکز
 
⚫️ معرفی کلی بازی: این بازی یک بازی استراتژیک است که در سال ۱۹۸۷ اختراع شده است . امروزه برای این بازی در المپیک جام اهدا می شود . این بازی که نامش متشکل از دو کلمه ( ab )  به معنای هرگز و ( alone ) به معنای تنها است ؛ به این معنا اشاره دارد که با بازی ابلون هرگز تنها نخواهید بود .

 

💎 روش بازی ابلون
 
بازی ۲۸ مهره در دو رنگ سیاه و سفید دارد. هر بازیکن ۱۴ مهره دارد که در سمت خود میچیند، برای حرکت مهره ها هر بازیکن میتواند در هر نوبت ۱ تا ۳ عدد از مهره های خود را که هم راستا هستند به اندازه یک خانه در تمام جهات حرکت دهد .
برای جابه جایی مهره های حریف چند شرط هست از جمله باید مهره های دو بازیکن در امتداد هم باشند و دیگر این که پشت مهره های حریف فضای خالی وجود داشته باشد و شرط دیگر هم این است که هر بازیکن که ۲ مهره دارد می تواند یک مهره حریف را جا به جا کند و اگر ۳ مهره داشته باشد می تواند یک یا دو مهره حریف را جا به جا کند.
امیدوارم این بازی را تهیه کرده و از آن لذت ببرید. 😊

موافقین ۰ مخالفین ۰ ۹۹/۰۴/۲۷

نظرات  (۰)

هیچ نظری هنوز ثبت نشده است

ارسال نظر

ارسال نظر آزاد است، اما اگر قبلا در بیان ثبت نام کرده اید می توانید ابتدا وارد شوید.
شما میتوانید از این تگهای html استفاده کنید:
<b> یا <strong>، <em> یا <i>، <u>، <strike> یا <s>، <sup>، <sub>، <blockquote>، <code>، <pre>، <hr>، <br>، <p>، <a href="" title="">، <span style="">، <div align="">
تجدید کد امنیتی